Berichten geschreven door Adrie Kodde

1. Kapellebru.png
    Door Adrie Kodde op 3 september 2021

“MORHE BEHINNE”

Dat was de conclusie van het werkbezoek dat statenlid Lars Jacobusse en commissielid Adrie Kodde overhielden aan hun werkbezoek aan Kapellebrug op 31 augustus: morgen beginnen.
    Lees meer over "“MORHE BEHINNE”"
  2. 20210610 SV3.png
    Adrie .jpg CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
    Door Adrie Kodde, Webredactie Zeeland op 14 juni 2021

Statenvergadering 10 en 11 juni 2021, Jaarstukken en Voorjaarsnota

Een lange sessie, die ook nog af en toe werd verstoord door haperende verbindingen. Dat typeert de -hopelijk laatste - digitale vergadering van de Provinciale Staten van Zeeland. Er is veel besproken in deze vergadering, die op donderdagavond en vrijdag plaatsvond. Meer dan twintig moties en amendementen werden ter tafel gebracht bij de drie bespreekstukken die geagendeerd waren:  De Jaarstukken en Voorjaarsnota, de Onderzoeksfunctie Zeeland en als laatste de ontwikkeling van de Zeeuwse Marketing Organisatie.

Lees meer over "Statenvergadering 10 en 11 juni 2021, Jaarstukken en Voorjaarsnota"
  3. Plaatje Slimme Mobiliteit.png
    Adrie .jpg Lars .jpg
    Door Adrie Kodde, Lars Jacobusse op 11 november 2020

Heel Zeeland mobiel: Handreiking bij de Ontwikkelagenda Slimme Mobiliteit

In september heeft ChristenUnie Zeeland een handreiking over Slimme Mobiliteit aangeboden aan de Gedeputeerde en Provinciale Staten van Zeeland. Mobiliteit is in onze ontwikkelende samenleving steeds belangrijker geworden, het geeft een gevoel van vrijheid. Zeeland heeft specifieke uitdagingen op het gebied van mobiliteit doordat het een dunbevolkte, weids uitgestrekte provincie is. Daarom is een omslag van conventioneel openbaar vervoer naar Slimme Mobiliteit gewenst. De centrale vraag hierbij is: hoe kunnen we mobiliteit zó organiseren dat het leefbaar en betaalbaar blijft? ChristenUnie Zeeland pleit voor het maken van heldere keuzes door de provincie. De handreiking kan helpen om doelen helder en zo concreet mogelijk te definiëren en meetbaar te maken.

Lees meer over "Heel Zeeland mobiel: Handreiking bij de Ontwikkelagenda Slimme Mobiliteit"
  4. 201106 PS.jpg
    Door Adrie Kodde op 9 november 2020

De Statenvergadering van 6 november

Afgelopen vrijdag vergaderden de Statenleden en Gedeputeerden van provincie Zeeland weer in de Statenzaal. Hieronder vindt u een aantal belangrijke zaken die op deze vergadering aan de orde kwamen en in het kort de motivatie voor onze keuze bij het dossier Zanddijk Molendijk.

Lees meer over "De Statenvergadering van 6 november"
  5. thuiswerken.jpg
    Door Adrie Kodde op 6 november 2020

Werkgeverschap in Coronatijd

Covid-19 en de maatregelen die dat met zich mee brengen hebben ingrijpende gevolgen voor hoe ons leven er uitziet. Dat geldt ook voor hoe we ons werk doen en waar we dat doen. Voor de ChristenUnie fractie van Provinciale Staten van Zeeland is het belangrijk dat ook de provincie als werkgever haar rol hierin goed oppakt.

Lees meer over "Werkgeverschap in Coronatijd"