Haven Vlissingendonderdag 05 september 2013 09:52

De provinciale fractie van de ChristenUnie stelt het College van Gedeputeerde Staten vragen over het nieuwsbericht dat Verbrugge Terminals 21,5 miljoen euro gaat investeren in een terminal voor diepzeeactiviteiten in de haven van Zeebrugge.

Via de regionale media kwam het bericht naar buiten dat Verbrugge Terminals deze grote investering in de haven van Zeebrugge wil doen. Verbrugge had dit geld liever geïnvesteerd in de haven van Vlissingen, maar kreeg hiervoor onvoldoende medewerking van Zeeland Seaports, aldus Martin Verbrugge, de directeur van Verbrugge Terminals. De Verbrugge Container Terminal (VCT) die voor de haven van Vlissingen op de planning stond gaat er voorlopig niet komen.

Dit bericht baart de Provinciale Statenfractie van de ChristenUnie grote zorgen. Er wordt immers door een Zeeuws bedrijf een grote investering gedaan buiten Zeeland. Daarom wil zij graag van het provinciebestuur weten of zij die zorgen delen en wat zij vinden van het feit dat Zeeland Seaports schijnbaar onvoldoende mee heeft gewerkt om een dergelijke terminal in de haven van Vlissingen te realiseren. Verder wil de fractie weten wat de rol van Gedeputeerde Staten is geweest als aandeelhouder van Zeeland Seaports en wat de te verwachten gevolgen zijn voor containerisatie in de haven van Vlissingen.

U kunt de gestelden vragen lezen in de gekoppelde bijlage.

Art. 44 vragen - Verbrugge Terminal Zeebrugge.86,8 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'ChristenUnie stelt vragen over investeringen Verbrugge Terminals in haven Zeebrugge'