Tweede Kamer fractievoorzitter Gert-Jan Segers in Zeeland

DSC05441maandag 30 mei 2016 16:22

Voor zijn tour door Zeeland bracht Gert-Jan Segers een bezoek aan onze provincie.

Na het terugtreden van Arie Slob heeft Gert-Jan in goed overleg onder een open hemel het stokje kunnen overnemen. Dat stemt tot dankbaarheid. Provincie Zeeland was de vijfde in rij van de provinciale kennismakingstour. Er is een aantal interessante werkbezoeken gebracht. Allereerst aan de Douane en Waterpolitie vanwege de grootschalige drugssmokkel en ondermijning. Daarna is het programma Campus Zeeland besproken met betrokken partijen; dit is een ambitieus plan om de kenniseconomie op Zeeuwse thema's  een impuls te geven. En tot slot hebben we bij zorgcentrum Willem gesproken over de inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Daar hebben we elkaar als Zeeuwse ChristenUnie bestuurders ontmoet tijdens een maaltijd. Niet onbelangrijk is dat Gert-Jan zowel via radio, TV en de krant van zich heeft kunnen laten horen. We mogen terugzien op een inhoudelijke en ook zeker verbindend werkbezoek.

Jan Henk Verburg

Statenlid ChristenUnie Zeeland