Knelpunten Openbaar Vervoer

Bus Connexiondinsdag 31 maart 2015 22:44

In de afgelopen periode zijn we als Provinciale Staten fractie, vaak via lokale fracties, op de hoogte gebracht van knelpunten in de nieuwe OV-dienstregeling. Dit waarderen we en het is ook goed dat mensen zich betrokken voelen met en in zetten voor hun omgeving. Samen kunnen we er immers voor zorgen dat verbeteringen worden doorgevoerd.

Op dit moment worden alle knelpunten door ambtenaren in kaart gebracht zodat er een totaal overzicht van problemen komt. Problemen kunnen worden gemeld via ov-concessie@zeeland.nl. We roepen iedereen dan ook op om de problemen via deze weg aan te kaarten. Op basis hiervan zal de gedeputeerde voor een zomer met een voorstel komen hoe (een gedeelte) van deze knelpunten structureel kunnen worden opgelost.

Wanneer dit voorstel aan de orde komt zullen we dit toetsen op de volgende zaken:

• studenten en scholieren dienen op tijd op school te komen,
  • ouderen en personen met een beperking moeten in staat zijn noodzakelijke voorzieningen te bereiken,
  • de communicatie moet helder en eenduidig zijn,
  • de halte taxi’s moeten gebruik vriendelijk zijn,
  • bestaande abonnementen dienen te worden gerespecteerd;

We hopen hiermee vragen en onzekerheden te hebben wegnomen. Mocht u nog vragen / opmerkingen hebben, dan kunt u mailen naar Maarten Otte (ma.otte@zeeland.nl)

Reacties op 'Knelpunten Openbaar Vervoer'