ChristenUnie stelt vragen inzake de verplaatsing van Scheepswerf Reimerswaal

martin - voor bij nieuwsartikel -maandag 02 februari 2015 16:09

Naar aanleiding van een krantenbericht in de PZC van 31 januari jl. heeft Martin Otte namens de ChristenUnie schriftelijke vragen gesteld aan het College van Gedeputeerde Staten over de mogelijke komst van Scheepswerf Reimerswaal naar de Buitenhavens van Vlissingen.

ChristenUnie stelt vragen inzake de verplaatsing van Scheepswerf Reimerswaal

De fractie van de ChristenUnie wil helderheid over de intentie van het college van GS en het college van Burgemeester en Wethouders van Vlissingen, inzake de vestiging van Scheepswerf Reimerswaal in de Buitenhaven in Vlissingen.

In de PZC van zaterdag 31 januari suggereert  de directie van Scheepswerf Reimerswaal dat de Provincie Zeeland, maar ook de gemeente Vlissingen de voorkeur geeft aan de Marine op het Dart Line-terrein in de Buitenhaven, bóven Scheepswerf Reimerswaal. De Scheepswerf Reimerswaal is goed voor een werkgelegenheid van 150 man en heeft al een pachtovereenkomst aangeboden gekregen. In december is door de scheepswerf ook een omgevingsvergunning bij de Provincie aanvraagd. De ChristenUnie wil weten wat de status van die aanvraag is.

Martin Otte wil verder namens de ChristenUnie van het college weten, of het college daadwerkelijk de voorkeur geeft aan de exclusieve vestiging van de Marine in de Buitenhaven, hoe concreet de interesse is en welke toezeggingen aan beide partijen zijn gedaan.

De fractie zou de komst van de Marine schepen naar Zeeland toejuichen, maar wil ook Scheepswerf Reimerswaal toekomstpotentieel geven. Vandaar dat het college ook wordt gevraagd om in gesprek te gaan met Scheepswerf Reimerswaal om tot een oplossing te komen en de onzekheid weg te nemen.

De schriftelijke vragen kunt u als bijlage downloaden.

Lees ook het artikel in de PZC of het RD

2015-02-01 - CU - Scheepswerf Reimerswaal25,0 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'ChristenUnie stelt vragen inzake de verplaatsing van Scheepswerf Reimerswaal'