Arie Slob bracht afgelopen woensdag 10 december, een bezoek aan Middelburg

Arie Slobvrijdag 12 december 2014 20:19

Naar aanleiding van dit bezoek hebben wij onderstaand bericht naar de pers gestuurd. Tevens was Arie Slob tussen de middag geïnterviewd en werd dat diezelfde dag nog om 17:00 uur op Omroep Zeeland uitgezonden.

__________________________________________________________________________

ChristenUnie Zeeland presenteert verkiezingsprogramma

Middelburg,  10 december 2014 – Woensdag 10 december jl. heeft de ChristenUnie haar verkiezingsprogramma gepresenteerd. Dit werd gedaan in het bijzijn van Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie Tweede Kamer.

De komende vier jaar zal de ChristenUnie zich inzetten op drie punten. Meer aandacht voor MKB bedrijven en innovatie. Lijsttrekker Jan Henk Verburg: ‘’MKB bedrijven vormen de ruggengraat van onze Zeeuwse economie en dragen bij aan het behoud van de identiteit van onze provincie. Deze bedrijven verdienen onze steun’’. Daarbij wil de ChristenUnie zich ook inzetten op het stimuleren van sociaal ondernemen door het voor ondernemers die mensen met een arbeidsbeperkingen in dienst hebben het makkelijker te maken om te participeren in provinciale aanbestedingsprocedures.

Verder zal de ChristenUnie, net als afgelopen periode, continue de vinger aan de pols houden voor de fysieke en digitale ontsluiting van Zeeland. Verburg: ‘’een goede ontsluiting van de provincie is niet alleen van economisch belang, het draagt ook bij aan de veiligheid’’.

In de lijn van deze speerpunten heeft de fractie vandaag een bezoek gebracht aan Verpleeghuis Willibrord in Middelburg. Hierbij heeft Arie Slob een zorgpluim overhandigd aan Erna Verstraaten als teken van waardering voor de inzet die zij levert in haar sociale onderneming waar maatschappelijke impact bovenaan staat, namelijk het verhogen van de kwaliteit van het leven van mensen met dementie en hun omgeving.

Daarnaast heeft Arie Slob een gesprek gehad met Han Polman, commissaris van de koning in Zeeland en is hij tijdens de lunch ingelicht over de stand van zaken met betrekking tot de veiligheid op de A58.

Reacties op 'Arie Slob bracht afgelopen woensdag 10 december, een bezoek aan Middelburg'