1010213bdinsdag 25 november 2014 13:44

Op 24 november jl. heeft de Zeeuwse ChristenUnie fractie een bericht naar de pers gestuurd. Naar aanleiding daarvan is Paul Colijn vandaag, 25 november 2014 om 8:10 u live bij Omroep Zeeland te gast geweest in het programma van Remco van Schellen.
Omroep Zeeland geeft het persbericht de koptekst “ChristenUnie wil stevige lobby voor veiliger A58” wat krachtig de kern weergeeft. Het artikel is geschreven als reactie op de motie die 24 november jl. is ingediend door Carla Dik-Faber, Tweede Kamerlid van de ChristenUnie. De motie pleit voor de verkeersveiligheid van de A58 en roept de regering op om in overleg met Rijkswaterstaat met een plan te komen om het Zeeuws hoofdwegennetwerk meer "veiligheidsconform" de rest van Nederland te laten worden.

Hieronder vindt u de link naar de motie, de link naar het interview van Paul Colijn met Remco van Schellen en het persbericht.

Hier volgt de link naar de motie die door Carla Dik-Faber, Tweede Kamerlid, 24 november j.l. is ingediend.
Vervolgens is onderstaand persbericht vanuit de Zeeuwse ChristenUnie fractie naar de pers getsuurd, waarna Paul Colijn op 25 november 's ochtends om 8:10 u, live bij Omroep Zeeland werd geinterviewd in het programma van Remco van Schellen.
Luister naar het interview via de link:

Persbericht

ChristenUnie Tweede Kamer pleit voor de verbetering van de verkeersveiligheid van de A58

Middelburg,  24 november 2014 – De ChristenUnie in de Tweede kamer heeft een motie ingediend die de regering verzoekt om in overleg met Rijkswaterstaat een plan te maken voor het verbeteren van de veiligheid op de A58 in Zeeland.

De motie komt als vervolg op de beantwoording van de schriftelijke vragen die de  Statenfractie van de ChristenUnie Zeeland onlangs met het College van GS heeft gesteld. De motie in de Tweede Kamer is bedoeld ter ondersteuning van het overleg dat Gedeputeerde Van Beveren heeft met  Minister Schultz van Haegen van het ministerie van Infrastructuur en milieu.

In de motie verzoekt de ChristenUnie “de regering in overleg met Rijkswaterstaat met een plan de verkeersveiligheid op de A58 in Zeeland aan te pakken, door in ieder geval het incidentenmanagement te verbeteren.”  Daarnaast wordt aandacht gevraagd voor de matig zichtbare wegbelijningen en markeringen.

De Statenfractie van de ChristenUnie Zeeland heeft via een mail haar collega’s in de Provinciale Staten opgeroepen om hun volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer aan te moedigen deze motie te ondersteunen.

Reacties op 'Omroep Zeeland kopt vandaag met "ChristenUnie wil stevige lobby voor veiliger A58"'