Kieslijst voor Statenverkiezingen 2015 vastgesteld

imagevrijdag 31 oktober 2014 18:02

Donderdag 30 oktober is tijdens de Provinciale ledenvergadering van de ChristenUnie de lijst voor de statenverkiezingen 2015 vastgesteld.
Lijsttrekker wordt Jan Henk Verburg gevolgd door huidig statenlid Martin Otte, Ria Rijksen, Willemien Treurniet en Leen van Dijke. Arjan Beekman, oud-statenlid, staat op de lijst als lijstduwer.

Jan Henk Verburg is 45 jaar oud, gehuwd, vader van 3 zonen en is woonachtig in Goes. Sinds enkele jaren is hij betrokken bij de steunfractie. Hij is tevens voorzitter van de kiesvereniging Zuid Beveland en werkzaam bij de Kamer van Koophandel als senior adviseur.

Martin Otte is 22 jaar oud en sinds september 2014 statenlid waarbij hij het jongste statenlid van Nederland is. Hij woont in Kruiningen en was sinds 2010 steunfractielid van de ChristenUnie. Naast zijn fractiewerk is hij Master student Finance aan de Universiteit van Tilburg.

Ria Rijksen is 58 jaar oud, gehuwd, moeder en oma en woonachtig in Kapelle. Zij is 8 jaarraadslid geweest in Kapelle en op dit moment steunfractielid van De ChristenUnie Statenfractie.

Willemien Treurniet is 42 jaar oud, gehuwd, moeder van 4 kinderen en woonachtig in Middelburg. Op dit moment is zij fractievoorzitter in de gemeente Middelburg.

Leen van Dijke is 59 jaar oud, gehuwd, vader van 5 kinderen en woonachtig in Middelburg. Hij is oud Tweede Kamerlid en werkzaam bij De Stroomversnelling als woordvoerder en lid van het kernteam.

Paul Colijn, de huidige fractievoorzitter, heeft vanwege de drukte in zijn bedrijf besloten zich voor de aankomende verkiezingen niet meer beschikbaar te stellen. De continuïteitblijft gewaarborgd doordat Jan Henk, Martin Otte en Ria Rijksen al geruime tijd deel uit maken van de Statenfractie. De ChristenUnie streeft bij de aankomende verkiezingen in maart 2015 naar 3 zetels.

Kandidatenlijst PS verkiezingen 2015

1. Jan Henk Verburg