maandag 13 mei 2013 21:32

In 2015 zal in Vlissingen worden gestart met de bouw van de nieuwe marinierskazerne. In 2017 zou de bouw gereed moeten zijn zodat er gestart kan worden met het gebruik van de kazerne. Het blijft echter angstvallig stil rondom dit hele project, aldus Paul Colijn van de provinciale fractie.

Het vestigen van de marinierskazerne in Zeeland zal een grotere vraag naar woningen opleveren en het ligt voor de hand dat meerdere gemeenten in Zeeland hiervan kunnen profiteren. "Het is de vraag of de Provincie zich realiseert dat er nog veel werk gedaan moet worden en dat er nog veel afspraken gemaakt moeten worden om op tijd klaar te kunnen zijn in 2017", zo sprak Paul Colijn in een interview met Omroep Zeeland. Het rapport "de impact van de komst van de marinierskazerne" waarover de commissie Economie & Mobiliteit vandaag debateerde is eigenlijk alleen maar positief, maar de ChristenUnie is van mening dat het vooral een verzameling is van voorgenomen ambities, maar hoe deze ambities daadwerkelijk waargemaakt zullen worden blijft onduidelijk.

Het interview met o.a. Statenlid Paul Colijn ziet u hier.

Reacties op 'Het blijft angstvallig stil rondom de toekomstige marinierskazerne in Vlissingen'