De Statenfractie is op zoek naar Steunfractieleden! Iets voor u?!

LOGO CU Zeeland (1)vrijdag 14 september 2012 14:30

De Provinciale Statenfractie van de ChristenUnie in Zeeland zoekt enthousiaste en gemotiveerde Steunfractieleden (m/v)

De steunfractie ondersteunt de Statenleden door advisering, verdieping in de Zeeuwse actualiteit en het geven van feedback over politieke vraagstukken die tot de bevoegdheid van de Provinciale Staten van Zeeland behoren.

De fractie is op zoek naar mensen met een christelijke levensovertuiging die:
-Betrokken zijn bij de Zeeuwse samenleving/provincie
-Een sociale christelijke visie hebben op de samenleving
-Lid zijn van de ChristenUnie of bereid zijn lid te worden
-Minimaal HBO werk- en denkniveau hebben
-Die bereid zijn enkele uren per week vrij te maken voor het bestuderen van de stukken, het formuleren van het ChristenUnie-standpunt en het bijwonen van de vergaderingen.

De fractie is in het bijzonder op zoek naar extra steunfractieleden met affiniteit op het vlak van leefbaarheid en sociaal maatschappelijke thema’s, ruimte, ecologie en water en economie.

Er wordt gemiddeld één keer per maand op maandagavond vergaderd ter voorbereiding op de eerstkomende Statenvergadering. De Statenvergaderingen vinden over het algemeen in diezelfde week op vrijdag plaats.

Er is voorzien in een reiskostenvergoeding en een beperkte vergoeding voor onkosten.

Denkt u een goede bijdrage te kunnen leveren aan ons team, dan nodigen we u van harte uit te reageren! Stuurt u dan voor 5 oktober 2012 een bericht naar fractie@zeeland.christenunie.nl waarin u zichzelf voorstelt en kort uw motivatie toelicht. Na een korte selectieprocedure kan dan een uitnodiging voor een selectie/kennismakingsgesprek volgen om zo te verkennen of u in ons team past om als steunfractielid de fractie te versterken.

We zien uit naar uw reactie!

Reacties op 'De Statenfractie is op zoek naar Steunfractieleden! Iets voor u?!'