karla-peijsdinsdag 04 september 2012 08:18

De huidige Commissaris van de Konining, Karla Peijs, heeft aangekondigd per maart 2013 haar taak neer te leggen. Dit betekent dat er een vacature ontstaat en dat er gezocht zal worden naar een geschikt vervanger voor Zeeland. Op maandag 17 september zal er dan ook een extra Statenvergadering gehouden waarin de profielschets voor een nieuwe CdK besproken zal worden.

Tijdens deze vergadering zal demissionair minister Spies (Binnenlandse zaken en Koningrijksrelaties) aanwezig zijn om overleg te voeren over de opgestelde profielschets voor een nieuwe Commissaris van de Koningin in Zeeland. Tijdens deze vergadering kunnen de leden van de Zeeuwse Staten deze profielschets verder toelichten en eventuele vragen beantwoorden.

De vergadering vangt aan om 10:30 en is uiteraard ook te volgen via de live-uitzending op www.zeeland.nl

Reacties op 'Extra Statenvergadering over de profielschets voor een nieuwe Commissaris van de Koningin'