De ChristenUnie Zeeland wil mening publiek horen over fusieplannen ROC Zeeland

ROCdinsdag 24 januari 2012 11:33

De Statenfractie van de ChristenUnie in Zeeland wil graag weten hoe studenten, personeel, ouders en publiek over de fusieplannen van ROC Zeeland en ROC Westerschelde én de verhuizing naar Zeeuws Vlaanderen denken.  Daarom is er op de website www.zeeland.christenunie.nl/enquete een enquête geopend waar deze betrokkenen tot 1 februari hun stem kunnen laten horen. Door de verhuizing van het hoofdkantoor van Middelburg naar Terneuzen zou ook het personeel op termijn mee moeten gaan verhuizen naar Zeeuws Vlaanderen. De fractie van de ChristenUnie wil bij haar afwegingen graag de mening van de Zeeuwse burger betrekken en die ook inbrengen in het debat. De Provincie heeft het voornemen deze fusie en verhuizing  financieel te ondersteunen. Vooralsnog zou hier een bedrag van 500.000 euro voor vrijgemaakt moeten worden. Het bedrijfsleven in Zeeuws Vlaanderen wil ook een aanmerkelijke bijdrage doen. Daarnaast zijn er ook gemeenten die financieel bij willen dragen. De Statenfractie van de ChristenUnie Zeeland hoopt dat veel mensen de moeite willen nemen deze korte enquête in te vullen.

Reacties op 'De ChristenUnie Zeeland wil mening publiek horen over fusieplannen ROC Zeeland'