Dick en Rachel geven het stokje over aan Paul en Arjan

stokje2maandag 14 maart 2011 12:18

Afgelopen donderdag 10 maart was een bijzondere dag in de Provinciale Staten. 20 Statenleden namen afscheid waaronder Dick Visser en Rachel Blok van de ChristenUnie Zeeland. Via deze weg willen wij hen hartelijk danken voor hun inzet de afgelopen jaren. Het statenlid- schap is iets wat je alleen met hart en ziel kunt doen. Op vele onverwachte momenten wordt er van je verwacht paraat te staan, beschikbaar te zijn, en de avonden voor een Statenvergadering wordt vaak nachtwerk. Je kunt dit werk alleen maar doen met passie voor de Zeeuwse burger, voor de mensen in Zeeland. Dick had de mooie taak om een jonge en gedreven fractie te begeleiden, Rachel mocht als jongste Statenlid mee beslissen over soms toch wel heel moeilijke onderwerpen zoals wèl of geen WCT. Bepaald geen sinecure. Toch heeft ze zich hier goed staande weten te houden en gedurende de jaren hebben wij haar zeker zien groeien in haar functioneren. Dick wist gedurende 11 jaar ten alle tijde de rust en de vrede te bewaren, ook als het soms wel eens pittig werd om in een coalitie te fungeren.

En nu... op naar een nieuwe periode, met slechts 2 zetels, maar ook met 2 inmiddels zeer ervaren politici. Arjan heeft er een zeer intensieve periode als Statenlid opzitten en mag nu de kar gaan trekken samen met Paul Colijn, die zijn ervaring op heeft gedaan in de gemeentepolitiek, maar ook als steunfractielid is hij al behoorlijk op de hoogte van het reilen en zeilen in de Provinciale Staten. We zien deze komende periode dan ook zeer positief tegemoet en wensen Dick en Rachel succes met hun nieuwe activiteiten en Paul en Arjan met hun komende Statenperiode. Wij vragen voor alle vier  God’s wijsheid in alles wat zij gaan doen.

Reacties op 'Dick en Rachel geven het stokje over aan Paul en Arjan'