'Peijs sprak voor haar beurt'

Carla Peijsdinsdag 01 maart 2011 14:23

MIDDELBURG - Karla Peijs had haar kritiek op de conclusies van de commissie-Mans voor zich moeten houden.

Dat vinden bijna alle fracties van Provinciale Staten.
Direct na de presentatie van het kritische rapport over het toezicht van de provincie op Thermphos nam commissaris van de koningin Peijs in scherpe bewoordingen afstand van een deel van de conclusies van Mans. Daar zijn de leden van Provinciale Staten, de opdrachtgevers voor het onderzoek, niet blij mee. "Je moet voorzichtig zijn met zeggen dat het niet klopt", vindt Patricia de Milliano (CDA). "Weinig empathisch", is de kwalificatie van Annebeth Evertz (PvdA). De reactie van Peijs is 'niet zo verstandig', vindt VVD'er Sjoerd Heijning. "Je kunt niet zomaar zeggen dat het rapport niet klopt. Er zaten gerenommeerde mensen in die commissie."
"Het is ontzettend arrogant om meteen een oordeel te vellen", stelt Johan Robesin (PvZ). "De reactie doet onrecht aan het hele rapport." Leen Harpe (GroenLinks): "Ik had de conclusies voor kennisgeving aangenomen. Of dit de meest verstandige reactie was, weet ik niet." Arjan Beekman (ChristenUnie): "Als je het vertrouwen wilt herstellen helpt zeggen dat je het er niet mee eens bent niet. De bevolking heeft recht om te weten wat er is gebeurd." De SP gaat het verst in de kritiek. "Ik vind het schandalig om het rapport naar de prullenbak te verwijzen terwijl Statenleden er nog niet eens kennis van hebben kunnen nemen", zegt Ger van Unen. "Statenleden kunnen de commissaris van de koningin niet naar huis sturen. Ik vind dat Karla Peijs de eer aan zichzelf moet houden en op moet stappen."

(bron: PZC.nl)

Reacties op ''Peijs sprak voor haar beurt''