De kandidatenlijst voor de Statenverkiezingen 2011

Groepsportret6.headermaandag 20 september 2010 13:42

De definitieve kandidatenlijst, vastgesteld door de Provinciale Unie Zeeland op 2 september 2011. Zoals u in het eerdere artikel heeft kunnen lezen gaat de heer Arjan Beekman de lijst trekken voor de ChristenUnie. Als 2e man op de lijst staat Paul Colijn, Gemeenteraadlid te Goes en reeds meerdere jaren als steunfractielid werkzaam voor de Statenfractie. Rachel Blok staat als trotse 3e op de kandidatenlijst. Nieuwe gezichten op de lijst, maar zeker niet nieuw voor de ChristenUnie in Zeeland zijn de nog jonge Martin Otte en Jitske Verkerk. Beiden hebben zij, ook al zijn ze nog jong (èn zeer enthousiast), hun sporen in de ChristenUnie al verdiend. Zo stond Martin op de lijst van de Christenunie Reimerswaal voor de Gemeenteverkiezingen en is hij sinds enige tijd als steunfractielid verbonden aan de fractie van de ChristenUnie Reimerswaal. Ook is hij al enkele jaren lid van het Jongerenplatform van de ChristenUnie Zeeland èn is hij sinds enkele maanden werkzaam als Penningmeester van Perspectief. Martin voelt zich erg thuis bij de ChristenUnie. Jitske Verkerk heeft gefungeerd als steunfractielid voor de ChristenUnie Middelharnis en is al meerdere jaren lid van Perspectief. De overige personen op de lijst zijn allen reeds actief ofwel in Gemeenteraden ofwel in besturen.

1. Arjan Beekman, Krabbendijke

2. Paul Colijn, Goes