Statenlid Arjan Beekman stelt vragen over Oranjeplaat

oranjeplaatmaandag 07 juni 2010 15:05

In de commissievergadering van 19 februari j.l. heeft Statenlid Arjan Beekman vragen gesteld over mogelijke tegenstrijdigheid tussen de plannen rondom Oranjeplaat en de gebiedsvisie Veerse Meer. Deze vragen zijn schriftelijk beantwoord door het college. In de nieuwsbrief: “Rondom het Veerse Meer” van mei wordt uitgebreid ingegaan op de plannen rondom Oranjeplaat. Dat gaf bij de fractie van de ChristenUnie Zeeland de volgende vragen.

1. Heeft het College kennisgenomen van het artikel “Nieuwe verblijfsrecreatie Oranjeplaat als lokmiddel” in de nieuwsbrief rondom het Veerse Meer?
2. Is de informatie zoals deze in het desbetreffende artikel vermeld staat, correct?
3. Bent u van mening dat de beschreven plannen in overeenstemming zijn met de gebiedsvisie Veerse Meer?
4. Bent u van mening dat de plannen een goede invulling zijn van het gebied rondom het surfhotel?
5. Als de plannen niet in overeenstemming zijn met de gebiedvisie, is GS dan van plan om in overleg met andere betrokken partijen, deze gebiedsvisie (die verankerd is in het IOP) aan te passen?
6. Hoe kan het dat u in uw beantwoording van mijn vragen stelt dat alleen het perceel van het Surfhotel Beter-Uit bestemd is voor verblijfsrecreatie terwijl de plannen in de Nieuwsbrief spreken over een aanzienlijke toename van verblijfsrecreatie.
7. Is het correct dat Staatsbosbeheer nog niet akkoord is met de plannen? Sterker nog, dat overleg met Staatsbosbeheer gestrand is omdat initiatiefnemer en Staatsbosbeheer niet tot overeenstemming konden komen?
8. Hoe kan het, dat dit plan in de Nieuwsbrief is terechtgekomen, en hoe beoordeelt u deze gang van zaken?
9. Wat zijn de vervolgstappen die u nu gaat nemen?

De fractie van de ChristenUnie zal de ontwikkelingen rondom Oranjeplaat nauwgezet volgen en hoopt zo spoedig mogelijk antwoord op haar vragen te krijgen.
Statenlid Arjan Beekman

Reacties op 'Statenlid Arjan Beekman stelt vragen over Oranjeplaat'