Werkbezoek Fractie aan Gemeente Goes

goes2woensdag 22 oktober 2008 10:44

Bezoek aan de Gemeente Goes
Maandag 13 oktober, een "historische dag" voor de Gemeente Goes: Goes heeft 12 miljoen euro op een rekening staan bij de Landsbanki in IJsland. Die bank is in de problemen gekomen door de kredietcrisis. Natuurlijk doet de Gemeente er alles aan om dit geld terug te vorderen. De Gemeente wordt die dag overstormd door de Pers, als de Statenleden dan ook arriveren rond 16.00 uur, zien zij de cameramensen van Omroep Zeeland en RTL-4 nog in hun auto stappen. Het werkbezoek en de presentatie van wethouder Rinus Dieleman gaan gewoon door, de statenleden krijgen veel informatie over de nieuwbouwplannen van de Gemeente Goes, waar nu naar toe met de bedrijven die op de plaats staan van de Goese Schans, het onderwerp onverkende paden komt aan bod, de problemen rondom de A58, en natuurlijk praten we ook over de mogelijke gevolgen van de kredietcrisis. De heer Joost Adriaanse noemt nog een aantal belangrijke onderwerpen waar hij graag een keer meer over door zou willen praten. O.a. het landschapsbeleidsplan, het Oosterschelde project, Cultureel Erfgoed en het geld voor de gemeentes, Bleekveld vervuiling - en dan voornamelijk: wat doet de provincie hiermee, het Klimaat en Energiebeleid en de stimuleringsgelden. De tijd is te kort om hierover dit keer verder door te praten, maar de heer Beekman belooft hier op terug te komen. Na afloop van het werkbezoek praten de Statenleden nog met de burgemeester de heer Van der Zaag en de wethouders door over de actuele situatie en de zorgen hieromtrent.

Reacties op 'Werkbezoek Fractie aan Gemeente Goes'