Een dag uit het leven van Rachel Blok

bloemigwoensdag 22 oktober 2008 11:04

Samen met de commissieleden Economie en Mobiliteit gaan we regelmatig op werkbezoek. Afgelopen woensdag gingen we, op uitnodiging van Gedeputeerde Poppelaars, naar de werkzaamheden aan de N660 kijken. Toch best wel bijzonder om daar als Statenlid te staan, zo dicht op een project waar je normaal gesproken alleen over praat. Nu zag je het ook "in de praktijk"... Normaal gesproken zijn we niet zo dicht betrokken bij infra-stucturele projecten. Maar dit project heeft heel wat gespreksstof opgeleverd in de Staten en het was interessant om het eens een keer van dichtbij mee te maken. Ik heb het idee dat het overleg met de omwonenden en de gebruikers, en de samenwerking tussen de provincie en de uitvoerders, heel goed is verlopen. Het ziet er nu ook naar uit dat het project drie weken vroeger (!) dan gepland klaar zal zijn. Dus op 26 oktober i.p.v. 14 november.
's Middags ben ik nog naar de onthulling van de overzichtspanelen voor het fietsknooppunten netwerk geweest.
Deze onthulling was heel leuk aangepakt. Gedeputeerde Toine Poppelaars heeft in Kwadendamme het eerste overzichtspaneel onthuld van het Zeeuwse fietsknooppuntensysteem, FIKS. Met FIKS kunnen recreanten via genummerde bordjes eenvoudig hun eigen fietsroute uitstippelen. Op de overzichtspanelen kunnen fietsers kijken of ze nog op de goede weg zitten. Tevens kunnen fietsers tijdens hun tocht makkelijker hun route wijzigen. In totaal worden er 120 overzichtspanelen geplaatst. Ook komen er nog 380 bordjes bij. Wat verder nog erg interessant was vandaag, was een gesprek met VVD wethouder De Bruine in Borssele over leefbaarheid in de kleine kernen. Boeiend om eens een keer de visie van een andere politicus hierop te horen.

Reacties op 'Een dag uit het leven van Rachel Blok'