Jaap van Ginkel treed af als gedeputeerde.

Portret Jaap v. Ginkelzaterdag 09 juni 2007 12:39

Tot onze grote spijt heeft Jaap van Ginkel besloten om af te treden als gedeputeerde. Hij heeft dit besluit genomen op medisch advies. We zijn op dit moment druk bezig met zijn vervanging. Zodra er meer over bekend is zal dat meegedeeld worden.

Jaap van Ginkel is slechts korte tijd gedeputeerde geweest. We kennen hem als een gedegen en zeer integer politicus. Toen de mogelijkheid zich aandiende om mee toe doen met de coalitievorming hebben we daar graag ja op gezegd. En vol overtuiging hebben we als fractie Jaap voorgedragen als gedeputeerde. Gezien zijn staat van dienst, gedegenheid en het brede respect wat hij in de staten had was dit een logische keus. Jaap had er zin in en ging er voor. Toen hij echter gedeputeerde werd bleek dit voor hem een hele zware functie. Juist zijn gedegenheid en grote plichtsbesef maakte deze functie voor hem heel zwaar. Op een gegeven ogenblik zelfs te zwaar. Daardoor heeft hij uiteindelijk besloten in overleg met zijn medici om deze mooie taak neer te leggen. U zult begrijpen dat dit voor hem in de eerste plaats maar ook voor onze fractie een zware slag is. We hebben groot respect voor de wijze waarop hij Zeeland gediend heeft met de inzet van de aan hem gegeven gaven. We wensen hem en zijn gezin van harte Gods zegen toe in deze moeilijke tijd en bidden om wijsheid voor de toekomst.

Practisch betekend dit dat we op zoek gaan naar een nieuwe gedeputeerde. Deze zal niet uit de fractie komen. Daarvoor is het team te jong en Dick wil graag ons de komende tijd blijven bijstaan. Intussen is de procedure in gang gezet en zodra we hierover meer weten zullen we dit ook bekend maken via de site.

We willen u vragen om ons in uw gebeden te gedenken.

Namens de fractie,

Arjan Beekman