Aftrap provinciale campagne van de ChristenUnie Zeeland.

maandag 12 februari 2007 15:48

De ChristenUnie Zeeland gaat de campagne in met het thema "Kiezen met Karakter".

Aftrap provinciale campagne van de ChristenUnie Zeeland

Op zaterdag 10 februari start de ChristenUnie gelijktijdig in verschillende provincies de campagne voor de Statenverkiezingen. De provincies Limburg en Noord-Brabant trekken samen op met een startbijeenkomst in het Van Abbemuseum in Eindhoven. Dit is daarmee ook de landelijke aftrap, waaraan het partijbestuur en de fractievoorzitter van de ChristenUnie in de 1e kamer Egbert Schuurman een bijzonder tintje geven. De ChristenUnie in de Provincie Zeeland sluit zich daarbij aan. Lijsttrekker Jaap van Ginkel en nr 2. op de lijst Dick Visser zullen ook in Eindhoven aanwezig zijn.
De ChristenUnie Zeeland gaat de campagne in met het verkiezingsprogramma
“ Kiezen met karakter”
Een korte samenvatting geeft aan wat belangrijke punten zijn voor de ChristenUnie in Zeeland.

De ChristenUnie wil een samenleving waar oog is voor elkaar, waarin mensen verantwoordelijkheid nemen voor elkaar. Daarom streven wij naar een Zeeland waar alle mensen tot hun recht komen met al hun talenten en gaven. Een Zeeland waar mensen naar elkaar omzien. Samen werken aan een leefbare en veilige samenleving. De waarden uit de Bijbel geven daarvoor de richting aan.

In Zeeland is het goed wonen en werken. De ChristenUnie wil dat graag zo houden. Zeeland wordt omgeven door stedelijke gebieden waar veel mensen wonen. Er is veel vervoer en industrie. In die ring ligt Zeeland, een open en ruim gebied dat schaars wordt in Noordwest Europa. Rust, ruimte en natuur zijn hier nog volop aanwezig. Ze zijn het kapitaal voor een goed woon- en leefklimaat, voor een gezonde agrarische ontwikkeling en voor bloeiende bedrijven in de recreatie. Het zijn ook de voorwaarden voor een gezonde economische ontwikkeling en voor een goedfunctionerende industrie. Zeeland moet werken aan een ontwikkeling die het kapitaal van onze provincie in stand houdt, een ontwikkeling naar de aard en de schaal van Zeeland.

De ChristenUnie zet zich in voor:

• Het gezin als basis voor de samenleving.

• Voor goede jeugdhulp, preventief, voor iedereen toegankelijk en zonder wachtlijsten.

• Het ziekenhuis in de buurt blijft open; goede kraamzorg voor alle Zeeuwse moeders.

• Veilig wonen en werken. Toekomstgericht beheer van onze dijken in verband met hogere waterstanden en veiliger transport van gevaarlijke stoffen.

• Geen ontpoldering van landbouwgrond, tenzij noodzakelijk in verband met de veiligheid.

• Betaalbare woningen voor jongeren en aangepaste woningen voor ouderen.

• Aanpassen van plannen voor economische groei en woningbouw in Zeeland aan het toenemende aantal ouderen in de maatschappij.

• Onderwijs afstemmen op de vraag van bedrijven.

• Groei van de economie die past bij de burgers van Zeeland.

• Openbaar vervoer in elke kern. Behoud en versterking van landbouw en visserij.

• Zeeland moet een zelfstandige provincie blijven.

De ChristenUnie heeft nu drie zetels in Provinciale Staten van Zeeland.
De eerste 5 kandidaten op de kieslijst zijn:
1- Jaap van Ginkel, ’s-Gravenpolder
2- Dick Visser, Middelburg
3- Arjan Beekman, Krabbendijke
4- Rachel Blok- Elenbaas, ’s-Gravenpolder
5- Paul Colijn, Goes.

Over de inhoud van het verkiezingsprogramma kunt u contact opnemen met de lijsttrekker, Jaap van Ginkel, Provincialeweg 18, 4431 NB ’s-Gravenpolder. Telefoon: 0113-311707; jj.van.ginkel@sis.zeeland.nl.
Het uitgebreide verkiezingsprogramma en een samenvatting zijn te downloaden op www.zeeland.christenunie.nl onder het kopje verkiezingen.

Reacties op 'Aftrap provinciale campagne van de ChristenUnie Zeeland.'