Omvorming van Zeeuwse Bibliotheek naar Stichting is goede zaak.

ZeBibliotheek Mburgwoensdag 10 januari 2007 18:50

De omvorming van de Zeeuwse Bibliotheek van een gemeenschappelijke regeling naar een stichting kan op instemming van de ChristenUnie rekenen. Er zal echter wel aan een aantal voorwaarden voldaan moeten worden. Lees de bijdrage van Jan van Oosten.

Omvorming van Zeeuwse Bibliotheek naar een stichting.

Met het oprichten van een Stichting ter bevordering van de slagvaardigheid van de Zeeuwse Bibliotheek zijn wij akkoord. Het opheffen van de Gemeenschappelijke Regeling geheel of gedeeltelijk vinden wij een zaak van het college.Wat ons betreft mag u de Gemeenschappelijke Regeling opheffen en personeel overhevelen binnen de volgende voorwaarden:

-         voor de wijziging in rechtspositie en arbeidsvoorwaarden dient u aan de daarbij behorende wettelijke verplichtingen te voldoen; het personeel mag geen direct nadeel ondervinden

-         de verplichtingen en extra kosten voortvloeiend uit de opheffing van de GR worden naar verhouding gedragen door de deelnemers aan de GR

-         voor wat betreft het weerstandsvermogen en voorzieningen voor onderhoud en vervanging zorgt u er met de overige deelnemers aan de GR voor, dat de ZB gerelateerd aan omzet en eigendommen aan haar verplichtingen kan voldoen bij een normale bedrijfsvoering met normale afschrijvingstermijnen.

Reacties op 'Omvorming van Zeeuwse Bibliotheek naar Stichting is goede zaak.'