Op werkbezoek: goeie schoenen!

De bus van Middelburg naar Terneuzen .pngwoensdag 04 september 2019 11:39

Onlangs heeft u al kunnen lezen over het werkbezoek dat Statenlid Lars Jacobusse en ik deze zomer brachten aan het Land van Saeftinghe. Niet alleen de rondleiding die we daar kregen was een mooie ervaring, ook de reis er naartoe was een avontuur. Nu leek het ons om verschillende redenen nuttig om voor dit bezoek met het openbaar vervoer te reizen. Voor mij, die me of per fiets of auto zelfstandig verplaats, een nieuw avontuur. We hadden elkaar dan ook het advies gegeven: goeie schoenen aan!

Een vlotte busreis bracht ons op de busstation Westerschelde tunnel en vandaar naar Kloosterzande. Vandaar werd het al wat avontuurlijker, na een wachttijd die eerder past in een ver en minder gehaast verleden, konden we instappen in de buurtbus die ons tot bij de haven van Paal bracht.

Daar hield het op, althans wat betreft openbaar vervoer. De laatste vier kilometer moesten te voet worden afgelegd, gelukkig hadden we goeie schoenen.

Na een goed en erg nuttig bezoek was het tijd voor de terugreis. Of er een halte taxi zou rijden kon men ons niet vertellen. Evenmin kon een bekende OV app, of de website van het streekvervoer ons daarover uitsluitsel geven. En hoe het zat met de verbinding vanuit Paal op dat tijdstip was ook niet zo duidelijk. Met dank hebben we dan ook gebruik gemaakt van het vriendelijke aanbod om ons een lift te geven naar Hulst, waar we op de bus konden stappen. Dat de aansluiting naar Middelburg tenslotte een overstaptijd van anderhalf uur voorzag hebben we omzeild door via Goes te reizen en de trein naar Middelburg te nemen.

Aankomst vanaf de Zeedijk

Een sfeerimpressie vanuit de bus

En toch was het een leuke reis. We kwamen er voor een prikkie. Zonder die voettocht over de dijk bij Paal hadden we die drie koninginnenpages niet gespot die langs kwamen fladderen, waren we het prachtige uitzicht over het unieke land van Saeftinghe misgelopen en het gesprek met de vrijwilliger die onze buurtbus bestuurde hadden we ook niet willen missen.

Toch blij dat we goeie schoenen hadden.

Adrie Kodde
ChristenUnie

Vrijdag 30 augustus hebben wij als ChristenUnie fractie vragen gesteld aan het provinciebestuur, n.a.v. de reis met OV naar Saeftinghe: Waarom is er geen duidelijke informatie over de haltetaxi te vinden op websites/apps als 9292.nl of de reisplanner van Connexxion? En hoe kan Emmadorp bereikbaarder worden gemaakt? Het is tenslotte onderdeel van de OV-concessie, dat iedere kern bereikbaar moet zijn. Op beide vragen was het antwoord dat er hard wordt gewerkt aan verbetering. We zullen het kritisch blijven volgen…

Reacties op 'Op werkbezoek: goeie schoenen!'