Terugblik: werkbezoek Peter van Dalen aan de provincie Zeeland

IMG_2564.JPGwoensdag 22 mei 2019 15:01

Aan de vooravond van de verkiezingen voor het Europees parlement op 23 mei 2019, bezocht Peter van Dalen, lijsttrekker voor de gecombineerde lijst SGP/ChristenUnie, de provincie Zeeland. Lees hier verder voor een korte terugblik.

Bezoek Peter van Dalen aan Zeeland
Aan de vooravond van de verkiezingen voor het Europees parlement op 23 mei 2019, bezocht Peter van Dalen, lijsttrekker voor de gecombineerde lijst SGP/ChristenUnie, de provincie Zeeland. Met de Commissaris van de Koning en de lobbyiste in Brusel werd er tijdens een lunchafspraak met de Commissaris Peter bijgepraat over ontwikkelingen op het gebied van energie en duurzaamheid.

Internationale haven
‘s Middags werd een werkbezoek gebracht aan North Sea Ports, het fusiebedrijf dat is ontstaan uit Havenbedrijf Gent en Zeeland Seaports. Tijdens dit bezoek werd eens te meer duidelijk hoe belangrijk Europese samenwerking is voor onze provincie. Zeeland is een grensregio en heeft als gevolg van deze unieke postie met specifieke kansen en uitdagingen te maken. North Sea Ports is een groot, grensoverschrijdend havenbedrijf waarvan de ambities zich uitstrekken tot een achterland dat gaat van Basel tot Parijs. Om te kunnen groeien is samenwerking over de grens noodzakelijk; denk bijvoorbeeld aan het thema duurzaamheid.

Onze man in Brussel
Het contact met Peter van Dalen en de kennis die hij heeft van de Zeeuwse situatie, zijn inzet voor de transportsector en visserij, is van grote waarde. Hij is iemand die helpt onze Zeeuwse kansen in Brussel te verwezenlijken, bijvoorbeeld als het gaat om pijpleidingen of vergroening van de industrie.

Tekst: A. Kodde

Reacties op 'Terugblik: werkbezoek Peter van Dalen aan de provincie Zeeland'