Puzzelstuk Zeeland met Jan Henk Verburg, Stieneke van der Graaf en Lars Jacobusse (2).jpgwoensdag 13 maart 2019 20:48

Afgelopen zaterdag mochten wij ons mooie Zeeland vertegenwoordigen in Barneveld, waar alle ChristenUnie kli-maatjes vanuit alle windstreken van Nederland bij elkaar kwamen voor het leggen van de 'klimaatpuzzel'.

ChristenUnie-campagne verbindt provincies en generaties: sámen voor het klimaat De ChristenUnie wil dat de klimaatuitdaging waar we als Nederland voor staan ons samenbindt in plaats van verdeelt. Onze partij trapt haar campagne afgelopen zaterdag af met ouderen en jongeren uit alle provincies. Ze noemen zich ‘klimaatjes’ en dragen naast een enorme puzzel één boodschap mee: zorgen voor de schepping doen we samen.

De afgelopen weken verspreidde de ChristenUnie metershoge houten puzzelstukken over de twaalf provincies. Op basisscholen, in wooncentra voor ouderen en in buurthuizen schreven, tekenden en plakten jong en oud samen hun ideeën over zorg voor de schepping op de felgekleurde puzzelstukken. Zaterdag namen de provincies de puzzelstukken mee naar het midden van het land en zo ontstond daar de puzzel: één grote landkaart, volgeschreven met ideeën en plannen hoe ouderen en jongeren hun schouders willen zetten onder de zorg voor de schepping.

Reacties op 'Leuke terugblik met Gert-Jan Segers op onze campagneaftrap van afgelopen zaterdag'