topbanner+top+50+kandidaten+tweede+kamerverkiezingen+2017maandag 06 februari 2017 15:13

Wat is de meerwaarde van christelijke politiek? Regelmatig duikt deze vraag op in het gesprek over politiek, en zeker in verkiezingstijd. En misschien heb je de vraag zelf ook wel. Welke keuzes maakt een christelijke politieke partij, en op basis waarvan? Wat is de visie van de ChristenUnie? Tijdens deze cursus leggen we het je in één avond uit en zorgen we dat je het aan anderen kunt vertellen.

Datum: 13 februari 2017

Locatie: Stadskantoor, M.A. de Ruijterlaan 2 in Goes

Tijd: 19:45 uur tot 22:00 uur

Aanmelden via christenunie.nl/opleiding/welkombijdechristenunie-start3

Niet leden zijn gratis.

Omschrijving
In deze cursus zal Willemien Treurniet stilstaan bij twee punten:

1. Wat is de essentie en meerwaarde van christelijke politiek? Dan hebben we het over de rol van de bijbel in de politieke context. En we staan stil bij de verhouding tussen samenleving, overheid en markt. Een wezenlijk punt dat bij alle politieke ideologieen een grote rol speelt.
  2. Wat is de positie van de ChristenUnie ten opzichte van andere partijen? En hoe vertalen die het grote verhaal in partijstandpunten? Hier leer je ook de ideologie in je lokale situatie te herkennen.

De cursus bestaat uit een korte lezing waarna je in gesprek kunt met de spreker en overige deelnemers. Via interactieve werkvormen dagen we je uit je kennis van lokale en landelijke standpunten te testen.

Resultaat
Na afloop van deze cursus kun je overtuigend vertellen wat de essentie en meerwaarde is van christelijke politiek. Je kunt het eigen verhaal van de ChristenUnie doorgeven aan anderen.

Docent
Willemien Treurniet staat op nummer 20 op de Landelijke verkiezingslijst, zij is fractievoorzitter ChristenUnie Middelburg en burgercommissielid van de Zeeuwse Statenfractie.

Allen van harte welkom!

Reacties op 'Kom naar de cursus 13 februari "Wat is de meerwaarde van christelijke politiek?"'