Verkeersveiligheid

Sloebrugvrijdag 07 oktober 2016 09:49

Verkeersveiligheid moet goed geregeld zijn en zeker voor de fietsers en voetgangers. In de provincie Zeeland kan dit nog wel wat verbeterd worden, zeker als er wegwerkzaamheden zijn.

Bij het verbreden van de Sloeweg was gegarandeerd dat fietsers en voetgangers een veilige doorgang zouden krijgen, maar dit was niet het geval. Soms moesten ze slalommen om groot werkmateriaal heen of onder de brug van een kraan door. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt, maar het had zo maar anders kunnen zijn.

Bij werkzaamheden aan de Schroebrug in Middelburg werden fietsers verrast dat het fietspad opeens afgesloten wordt, zonder vooraf gewaarschuwd te worden. Hierdoor waren er gevaarlijke verkeerssituaties omdat fietsers de voor hun makkelijkste weg kozen.

Wij hebben aan het college van gedeputeerde Staten gevraagd of ze aub bij wegwerkzaamheden een goede, veilige omleidingsroute voor fietsers willen maken. De antwoorden die wij kregen klinken heel prachtig ons doel is om tijdens de uitvoering van werkzaamheden de hinder voor de weggebruikers zoveel mogelijk te beperken”.

In de PZC was op 27 september te lezen dat delen van het fietspad langs de Sloeweg weer opnieuw aangelegd moet worden. Helaas blijkt daar weer dat de fietsers verrast worden door een verbodsbord.

Ook de komende tijd zullen wij in de provinciale staten aandacht vragen voor de verkeersveiligheid. Want er valt nog wel wat te verbeteren.

Willemien Treurniet

Reacties op 'Verkeersveiligheid'