“MORHE BEHINNE”

Portret Adrie.png
Door Adrie Kodde op 3 september 2021 om 16:05

“MORHE BEHINNE”

Dat was de conclusie van het werkbezoek dat statenlid Lars Jacobusse en commissielid Adrie Kodde overhielden aan hun werkbezoek aan Kapellebrug op 31 augustus: morgen beginnen.
De Gentsevaart, oftewel N 290 wordt door de Provincie Zeeland binnenkort aangepakt. De combinatie van veel vrachtverkeer, te hoge snelheid en een paar lastige oversteekplaatsen maken deze weg tot één met hoog risico. De aanpak door de provincie moet de bestaande problemen aanpakken. Al met al een omvangrijk project.

Hoogste tijd om als provinciale fractie van de ChristenUnie ter plekke te gaan kijken en vooral in gesprek te gaan met inwoners en ondernemers.

Voor de meeste Zeeuwen is Kapellebrug nogal een uithoek. Bij dit bezoek bleek maar weer eens dat een grensregio ook bijzonder krachtig kan zijn. De nabijheid van Antwerpen, en vooral ook de enthousiaste aanpak van mensen in Kapellebrug geven de regio een welvarende uitstraling.
Kapellebrug2Kapellebrug3

Terug naar de N 290: De problemen zijn dat er op enkele plaatsen extra risico is omdat daar auto’s voetgangers en fietsers oversteken, terwijl er veel doorgaand vrachtverkeer is en er vaak (te) hard wordt gereden.

Dat de weg wordt aangepakt werd dan ook door de mensen die wij spraken met instemming begroet. Ideeën over hoe het zou moeten of kunnen waren er ook. Maar ook zoals een aanwonende mevrouw het uitsprak : “Morhe behinne”.

Of misschien: morhe of in elk geval binnenkort een paar tijdelijke verkeersdrempels leggen?