Jongerenplatform

Aangezien de ChristenUnie hecht aan de inbreng van jongeren in de politiek is enkele jaren geleden het jongerenplatform van ChristenUnie Zeeland opgericht. Het jongerenplatform van de ChristenUnie Zeeland is een groep actieve jongeren die als klankbord voor de fractie dienen en daarnaast ook vaak betrokken zijn bij campagne activiteiten.

De taken van het jongerenplatform kunnen worden samengevat in de twee onderstaande doelen:

1. Het jongerenplatform dient als klankbord voor de fractie over actuele onderwerpen. Jongeren hebben vaak een verfrissende visie op zaken die in het Zeeuwse spelen.

2. Het jongerenplatform dient als oren en ogen van de fractie. Helaas kunnen we niet in heel zeeland zijn, we verwachten dan ook dat het platform zaken naar voren kan brengen die relevant zijn en aandacht vragen van de provinciale staten.

Profielomschrijving leden jongerenplatform:

- Jongeren tussen de 14 en de 22 jaar.
- Affiniteit met het gedachtegoed van de ChristenUnie (je hoeft dus geen lid te zijn van PerspectieF of de ChristenUnie, dit is echter wel wenselijk)
- Maatschappelijk betrokken zijn
- Geïnteresseerd in politiek
- Bereid actief mee te denken over hun leefomgeving en beleid
- Gezonde nieuwsgierige instelling
- Sociaal (kan goed in groepsverband werken)
- Bereid om 4 x per jaar te vergaderen (dagdeel)
- Bereid mee te werken tijdens campagne of promotie uitingen

Wat biedt ChristenUnie Zeeland:

- De mogelijkheid om mee te denken over zaken die jou en vele andere Zeeuwen aangaan.
- Een vergoeding van € 25,- per vergadering + goede secundaire voorwaarden, zoals reiskosten vergoeding.
- De mogelijkheid om een kijkje te nemen bij een organisatie of instelling waar je anders geen toegang tot hebt.

Wanneer je interesse hebt om lid te worden van het jongerenplatform, kun je contact opnemen met Floris Bin via fractie@zeeland.christenunie.nl of 06-46743399